Webbshop
Du vet väl om att du kan ladda ditt busskort via internet?
Med ett klick kan du ladda ditt busskort via internet. Allt du behöver göra är att skapa en användare och registrera in ditt busskortsnummer.
För att skapa en användare går du in under webbshop.
Du kan ladda ditt busskort med rabattresor, periodkort och reskassa.
Observera att de allra flesta köp finns på ditt kort inom 3 timmar, men om du befinner dig på en plats med dålig mobiltäckning kan det ta ytterligare en tid innan du kan genomföra resan. Alla köp finns tillgängliga att överföras till kortet inom 24 timmar.
Villkor webbshop
Produktinformation och pris
Produktinformation
I den här webbshopen säljer vi elektroniska biljetter knutna till ett busskort.
Biljetterna aktiveras när kortet används i betalsystemet som uppdaterats med information om ditt köp.
För att kunna genomföra köpet måste ett fysiskt kort finnas tillgängligt.
Priser
Alla priser är i svenska kronor och visas både inklusive och exklusive moms.
Totalkostnaden som visas inkluderar alla utgifter kopplade till köpet.
Reservation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel när det gäller pris och information om varorna/tjänsterna på sidan.
Om du har frågor välkommen att kontakta vår kundtjänst på 0771-100 110.
Försäljnings- och leveransregler
Expediering av ordrar
Alla ordrar behandlas automatiskt av betalsystemet.
När du genomfört ett köp behandlas informationen och ditt kort förbereds för distribution till våra betalsystem i fordonen.
Leverans
Distribution av köpinformation till betalsystemen sker normalt en gång per dygn, på natten.
Ett köp ska därmed normalt vara tillgängligt nästa vardag.
Frakt
Inga fraktkostnader förekommer för elektroniska biljetter.
Betalning
Betalning sker vid beställning.
Personupplysningar
Persondata behandlas i enlighet med Personuppgiftslagen (PuL).
Upplysningar som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgängliga för andra verksamheter eller andra externa register.
Kortinformation
Vid köpet blir betalningen behandlad av en terminalleverantör, som erbjuder en säker elektronisk betalningslösning
för Visa och MasterCard/Eurocard. All kortinformation förvaras i överensstämmelse med kortföretagens regelverk.
Rutiner för returer
Avbeställning och ångerrätt
Det finns ingen ångerrätt eller möjlighet till avbeställning efter att biljetterna har betalats.
Reklamation
Om du upplever ditt köp som bristfälligt ska du inom skälig tid skicka ett skriftligt meddelande (e-post eller brev) till
vår kundtjänst om att du kommer att åberopa bristen. Du kommer då att få information om hur du går vidare.
Reglerna som gäller reklamation finns i Konsumentköplagen.
Vår e-post: [email protected]
Postadress: Länstrafiken i Norrbotten AB, Box 183, 956 23 Överkalix