Möjligheter
Planera resa
Tidtabeller
Priser & Biljetter

För frågor om trafikupplysning, priser, biljetter och tidtabeller kontakta oss på telefon: 0771-100 110.

För övriga ärenden, som exempelvis synpunkter, frågor om mobilappen, webbshop eller ditt befintliga busskort, vänligen kontakta kundtjänst på telefon: 0926-752 87 under telefontiden vardagar kl 09.00-12.00, 13.00-15.00.

E-post: [email protected]
Postadress: Länstrafiken Norrbotten AB, Box 183, 956 23 Överkalix

Förseningsersättning

Du söker ersättning vid försening i första hand via digitala formuläret här på hemsidan >>

Sjukresor

Telefon 020-96 00 96
Beställningscentral för sjukresor i länet. Personlig service dygnet runt. När vi har stängt kopplas samtalen över till beställningscentralen i Ånge.
Mer om sjukresor

Färdtjänst

Telefon 0926-756 77
Beställningscentral för färdtjänst i Arjeplog, Arvidsjaur, Gällivare, Haparanda, Jokkmokk, Kalix, Kiruna, Luleå, Pajala, Älvsbyn, Överkalix och Övertorneå. Personlig service dygnet runt. När vi har stängt kopplas samtalen över till beställningscentralen i Ånge.
Mer om färdtjänst/Riksfärdtjänst

Efterfrågestyra turer

Efterfrågestyrda turer beställs senast 17.00 dagen före resdagen på telefon: 0771-100 110. Länstrafikens enkelbiljettpris tillämpas. Begränsat antal platser. Pälsdjur EJ tillåtna.

Administrativ personal

Kontaktuppgifter till vår administativa personal hittar du här >>

Växel telefon: 0926-756 80
Måndag-torsdag 08.00-16.00, fredag 08.00-15.00.

Postadress: Länstrafiken i Norrbotten AB, Box 183, 956 23 Överkalix
Besöksadress: Norra Kyrkogatan 7, Överkalix.