Information

Laddningen av kortet finns tillgängligt på bussen inom 24 timmar. Därefter överförs pengarna eller perioden till kortet genom att man håller kortet ca 5 sekunder mot läsaren i bussen, tills det piper och den gröna lampan tänds.

Ska du köpa produkter till LLT (Luleå Lokaltrafik) gå till deras webbsida: www.llt.lulea.se

Frågor kontakta Länstrafiken!

Till webbutiken
TRAFIKSTÖRNINGAR Klicka på aktuell linje: Linje 20
x
20170427: Linje 20, L20 1540 från Kalix mot Haparanda är 15 min sen!
Reseplanera


Resor utanför länet

Busskortet är avgiftsfritt.

Inlösen
Insatta pengar på kortets reskassa återbetalas endast om särskilda skäl föreligger och vi tar ut en administrativ avgift på 25 % av kvarvarande värde. Reskassan kan endast användas för köp av bussresor eller för att ladda kortet med rabatt- eller periodresor.

Kortfel
Vid kortfel utan åverkan kan du byta ut ditt kort på närmaste busstation. Om du inte kan besöka en busstation skickar du in kortet till Länstrafiken, Box 183, 95623 Överkalix. När kortet reparerats returneras/återlämnas det till dig.

Spärra kortet
Om du förlorat ditt busskort och vill spärra det, vänd dig till Länstrafiken Norrbotten på tel. 0926-756 80. För att spärra kortet måste kortet vara registrerat eller så ska du kunna uppvisa kvitto från uppvärderingen. Vid överföring av värde till nytt kort anses det gamla kortet förbrukat. Att spärra kortet tar 24 timmar från anmälan.

Borttappat kort
Ersätts inte. Vid uppvisande av uppvärderingskvitto eller om kortet är registrerat kan pengarna på det borttappade kortet flyttas till nytt kort. Det gamla kortet anses då förbrukat.

Upphittat kort
Återfås på försäljningsstället mot uppvisande av senaste uppvärderingskvitto. Upphittat kort returneras till registrerad kund.